ZAMELDOWANIE CUDZOZIEMCA NA POBYT STAŁY LUB CZASOWY
WYMAGANE DOKUMENTY |
Dla członków rodzin państw członkowskich UE, EFTA lub Konfederacji szwajcarskiej; ważny dokument podróży, ważną kartę pobytu członka rodziny UE, lub inny dokument potwierdzający fakt bycia członkiem rodziny obywatela UE,
Dla pozostałych cudzoziemców;
Do zameldowania na stałe: ważny dokument podróży oraz jeden z wymienionych dokumentów:
Do zameldowania na pobyt czasowy:
Jeśli wjazd do Polski nastąpił na podstawie umowy, która przewiduje zniesienie lub ograniczenie obowiązku posiadania wizy albo, gdy cudzoziemiec jest w Polsce na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 2 lub art. 206 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach lub na podstawie umieszczonego w dokumencie podróży odcisku stempla, który potwierdza złożenie wniosku o udzielenie zezwolenia na pobyt jako rezydenta długoterminowego UE:
5. Pełnomocnictwo, jeżeli został ustanowiony pełnomocnik do zgłoszenia zameldowania, w formie, o której mowa w art. 33 § 2 K.p.a. 6. Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy (jeśli takiego potrzebujesz) 7. Dowód zapłaty opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy, |
OPŁATY |
17 zł za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy wniesione na nr rachunku właściwego dla opłaty skarbowej. Przypadki, kiedy wydanie zaświadczenia nie podlega opłacie skarbowej lub jest z niej zwolnione określa ustawa o opłacie skarbowej. Opłaty należy dokonać na rachunek bankowy Gminy Poświętne 92 9226 0005 0030 0588 2000 0500. |
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTU |
Urząd Gminy Poświętne, ul. Krótka 1, parter, pok. 2, czynny w poniedziałki w godz. 10.00 – 18.00, od wtorku do piątku w godz. 7:30 - 15:30 Przesłać za pośrednictwem elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej na adres –1gu999wbbo/skrytka. |
OSOBY DO KONTAKTU |
Zastępca Kierownika USC tel. 25 752-03-90 wew. 2 e-mail: ludnosc@ugposwietne.pl |
SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIENIA |
elektronicznie - na formularzu opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ, o którym mowa w pkt 1, pod warunkiem otrzymania dowodu, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych |
TRYB ODWOŁAWCZY |
Brak |
PODSTAWA PRAWNA |
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności. 2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego. 3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. 4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. |
UWAGI |
Dla obywateli państw członkowskich EU, EFTA lub Konfederacji Szwajcarskiej lub członków ich rodzin: obowiązku meldunkowego należy dopełnić najpóźniej w 30 dniu od dnia przyjazdu miejsca pobytu.
Dla pozostałych cudzoziemców: obowiązku meldunkowego należy dopełnić najpóźniej w 4. dniu od daty przyjazdu do miejsca pobytu w Polsce, jeśli pobyt będzie trwał powyżej 30 dni. Zameldowanie nie może być dłuższe, niż wynika to z dokumentu, który potwierdza prawo do pobytu w Polsce. |