Urząd Gminy Poświętne

Zarządzenie Nr 4/2005

WÓJTA GMINY POŚWIĘTNE z dnia 15 luty 2005 r. w sprawie: powołania Komisji Przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym do dokonania oceny czy oferenci spełniają wymagane warunki, oceny złożonych ofert i przedstawienia propozycji wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na : „Wywóz nieczystości stałych w pojemnikach KP-7 z nieruchomości znajdujących się na terenie gminy Po


§ 1

Na podstawie art. 19, 20 i 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. Nr 19, poz. 177) oraz § 1, pkt. 1,2,3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad powoływania członków komisji przetargowej oraz trybu jej pracy (Dz.U.. Nr 82, poz. 743) powołuje się Komisję Przetargową do przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, w składzie:

1. Wojciech Rakowski - Przewodniczący Komisji,
2. Ilona Wojda - Sekretarz Komisji,
3. Krystyna Łuczyk - Członek Komisji,









§ 2

Do zadań Komisji należy:
1. Przygotowanie projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2. Publiczne otwarcie ofert i sporządzenie odpowiedniego protokołu.
3. Dokonanie oceny, czy oferenci spełniają wymagane warunki.
4. Dokonanie oceny ofert i przedstawienie Wójtowi gminy lub osobie upoważnionej propozycji wyboru oferty najkorzystniejszej.
5. Sporządzenie odpowiedniej dokumentacji wg druków ZP wprowadzonych zarządzeniem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, jako obowiązujące dla zamówień o równowartości do 60 tys. EURO.
6. Przedstawienie Wójtowi gminy lub osobie upoważnionej propozycji wyboru nowej oferty najkorzystniejszej, spośród złożonych ważnych ofert, w przypadku stwierdzenia, iż oferent, którego oferta została wybrana:
1) przedstawił w ofercie dane nieprawdziwe,
2) uchyla się od podpisania umowy lub
3) nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
4) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie oferenta.
7. Rozstrzygnięcie ewentualnych protestów, wniesionych w związku z czynnościami
podjętymi przez Komisję w prowadzonym postępowaniu.

§ 3

Komisja Przetargowa pracować będzie w oparciu o Regulamin Pracy Komisji Przetargowej, stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia.

§ 4

Komisja ma prawo wykluczyć oferenta, odrzucić ofertę bądź unieważnić przetarg na podstawie art. 24 ust. 1 i 2, art. 89 ust. 1 oraz art. 93 ustawy Prawo zamówień publicznych.




§ 5

1. Komisja Przetargowa rozpocznie pracę z dniem powołania.
2. Komisja Przetargowa zakończy pracę w dniu podpisania umowy z oferentem, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

Wójt
/-/Jan Cymerman

























Załącznik do Zarządzenia nr 04/2005
Wójta Gminy Poświętne z dnia 15.02.2005r..
w sprawie powołania Komisji Przetargowej



REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ


1. Regulamin normuje działanie Komisji Przetargowej. Komisja Przetargowa, zwana dalej „komisją”, ma charakter doraźny i zostaje powołana do przygotowania i przeprowadzenia określonego postępowania w składzie:

przewodniczący komisji - Wojciech Rakowski
sekretarz komisji - Ilona Wojda
członek komisji - Krystyna Łuczyk

2. Komisja przetargowa organizuje i prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na usługi na potrzeby działalności zamawiającego.

3. Członkowie komisji realizują czynności postępowania w sposób obiektywny, rzetelny, z największą starannością, kierując się przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych i przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie, posiadaną wiedzą i doświadczeniem.

4. Członkami komisji przetargowej mogą być wyłącznie pracownicy zamawiającego. Inne osoby mogą uczestniczyć w pracach komisji jedynie w charakterze biegłych (rzeczoznawców).

5. Do obowiązków komisji przetargowej należy :

1) na etapie przygotowania postępowania:

a) opis przedmiotu zamówienia,
b) ustalenie wartości zamówienia,
c) wybór trybu postępowania,
d) sporządzenie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wraz z projektem umowy,
e) opracowanie ogłoszenia o postępowaniu,
f) dokonanie niezbędnych uzgodnień od strony formalno-prawnej oraz w zakresie możliwości finansowych realizacji zamówienia,
g) zatwierdzenie opracowanych przez komisję dokumentów postępowania przez Wójta gminy,

2) na etapie postępowania:
a) wszczęcie postępowania poprzez publikację ogłoszenia o przetargu,
b) wydawanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
c) odpowiedzi (pisemnie) na ewentualne zapytania do treści specyfikacji
d) ewentualne zebranie potencjalnych oferentów,
e) przygotowanie i prowadzenie czynności na wypadek złożenia protestu na treść specyfikacji. Protest, nie później niż na 6 dni przed upływem terminu do składania ofert, mogą złożyć wykonawcy,
f) ewentualna zmiana treści specyfikacji przed upływem terminu do składania ofert, reprezentowanie zamawiającego w ewentualnym postępowaniu odwoławczym w zakresie uzgodnionym z Wójtem gminy,
g) prowadzenie protokołu postępowania,
h) przyjmowanie, składanych za pośrednictwem sekretariatu, ofert i zapewnienie ich nienaruszalności,
i) prowadzenie publicznego otwarcia ofert,
j) ocena ofert i wskazanie Wójtowi gminy najkorzystniejszej oferty (w oparciu o przepisy ustawy oraz kryteria, opisane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia),
k) publikacja ogłoszeń o wynikach postępowania oraz zawiadomienie o wynikach postępowania wykonawców, którzy ubiegali się o zamówienie, realizacja, w imieniu zamawiającego, czynności w związku z ewentualnym wnoszeniem przez wykonawców środków zaskarżania,
l) rekomendowanie do zatwierdzenia przez Wójta gminy treści protokołu postępowania oraz podpisania umowy z wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę.

6. Oferty otwiera się w miejscu i terminie określonym w ogłoszeniu o przetargu :

1) przed otwarciem ofert przewodniczący komisji umożliwi oferentom złożenie oświadczeń. Ich treść komisja odnotowuje w stosownym druku, stanowiącym załącznik do protokołu postępowania,
2) przed otwarciem każdej oferty komisja sprawdzi i okaże obecnym stan jej zabezpieczenia,
3) po otwarciu każdej z ofert przewodniczący komisji odczyta:
a) nazwę oferenta i jego adres,
b) cenę oferty,
c) termin wykonania zamówienia publicznego,
d) okres gwarancji,
e) warunki płatności zawarte w ofercie.
Informacje, o których mowa powyżej, doręcza się oferentom, którzy nie byli obecni
przy otwieraniu ofert, na ich wniosek. Informacje te odnotowywane są w protokole
postępowania.

Uwaga:
Protokół postępowania, oferty oraz wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie postępowania są jawne, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, a wykonawca składając ofertę zastrzegł w odniesieniu do tych informacji, że nie mogą być one udostępniane innym uczestnikom postępowania.

Uczestnik postępowania na dzień wcześniej winien złożyć na piśmie prośbę o udostępnienie dokumentów ze wskazaniem odpowiednich części protokołu i oferty, które chciałby otrzymać do wglądu. Sekretarz komisji powiadamia, kiedy i w jakich godzinach oraz na jakich zasadach dokumenty zostaną udostępnione do wglądu uczestnikowi postępowania.

W trakcie postępowania dokumenty ujawnia sekretarz komisji przetargowej w obecności co najmniej jeszcze jednej osoby z komisji.

4) członkowie komisji składają pisemne oświadczenie o zaistnieniu lub braku istnienia
ustawowych okoliczności, uniemożliwiających im występowanie w imieniu zama-
wiającego lub też wykonywanie czynności związanych z postępowaniem o
zamówienie publiczne, z chwilą:
a) otwarcia ofert w przetargu nieograniczonym

· W przypadku złożenia przez członka komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności wykluczających, o których mowa wyżej, lub nie złożenie przez niego takiego oświadczenia, członek komisji podlega niezwłocznemu wyłączeniu z dalszego udziału w pracach komisji. Informację o wyłączeniu członka komisji przewodniczący komisji przekazuje Wójtowi gminy, który w miejsce wyłączonego członka, może powołać nowego członka komisji.
· Czynności, które członek komisji podejmie w postępowaniu, po powzięciu wiadomości o zaistnieniu wobec niego okoliczności wykluczających, są nieważne. Czynności komisji przetargowej, podjęte z udziałem członka podlegającego wyłączeniu, powinny zostać powtórzone.
· W każdym czasie (po zrealizowaniu czynności, o których mowa w pkt lit. a) członek komisji przetargowej, na każdym etapie postępowania, ma obowiązek niezwłocznego wyłączenia się z udziału w pracach komisji, jeżeli poweźmie wiadomość o zaistnieniu okoliczności wykluczających. Zasadę nieważności czynności i obowiązek powtórzenia czynności przez komisję stosuje się odpowiednio.

5) umożliwienie, po otwarciu wszystkich złożonych w terminie ofert, złożenia doda-
tkowych oświadczeń upoważnionym przedstawicielom oferentów,
6) przed zamknięciem części jawnej posiedzenia przewodniczący komisji może
poinformować zebranych o przewidywanym terminie rozstrzygnięcia postępowania
i opublikowania wyboru najkorzystniejszej oferty.

7. Zabrania się w trakcie publicznego otwarcia ofert:
1) prowadzenia jakichkolwiek negocjacji lub polemik z obecnymi na publicznym ot-
warciu ofert oferentami,
2) dokonywania jakichkolwiek poprawek w ofercie, powodujących zmianę jej treści,
a zwłaszcza ceny i innych danych służących jako kryteria wyboru najkorzystniej-
szej oferty,
3) ogłaszania jakichkolwiek rozstrzygnięć dotyczących wykluczenia oferenta,
unieważnienia bądź odrzucenia ofert, chociażby z okoliczności faktycznych wyni-
Kało, że obowiązek wykluczenia oferenta lub odrzucenia oferty jest oczywisty.

8. Ocena ofert i wybór najkorzystniejszej oferty:

1) Komisja przetargowa oddziela oferty złożone w terminie do składania ofert od
złożonych po terminie. W przypadku stwierdzenia wpływu oferty po terminie,
zamawiający niezwłocznie powiadamia o tym oferenta
2) Komisja przetargowa ocenia oferty na podstawie:
a) art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych:
- nie spełnienie wymogów art. 22 ust. 1 powoduje wykluczenie oferenta z
postępowania. Oferta wykonawcy, który został wykluczony z postępowania
uznaje się za odrzuconą (art. 24 ust. 4)
- o wykluczeniu z postępowania zamawiający niezwłocznie powiadomi wyko-
nawcę, podając uzasadnienie faktyczne i prawne (art. 24 ust. 3),
b) art. 89 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych:
- oferty złożone po terminie, spełniające wymogi art. 22 ust.1 ustawy, podle-
gają ocenie pod kątem spełniania wymogów art. 89 ust. 1 i są dzielone na
oferty podlegające odrzuceniu i nie podlegające odrzuceniu,
- o odrzuceniu oferty zamawiający niezwłocznie poinformuje wykonawcę,
którego ofertę odrzucił. Informacja winna zawierać uzasadnienie faktyczne
i prawne,
- w ofertach nie podlegających odrzuceniu komisja poprawia ewentualne
oczywiste omyłki w ich tekście oraz powiadamia o powyższym oferentów.
3) Ofertę najkorzystniejszą komisja przetargowa wybiera spośród ofert niepodlegają-
cych odrzuceniu, wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert opisanych w
specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

9. Wnioskowanie o wykluczenie oferenta (nie rozpatrywanie jego oferty), odrzucenie
oferty lub wszystkich ofert oraz o unieważnienie postępowania w przypadkach,
w art. 24 ust. 1 i 2, art. 89 ust. 1, art. 93 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

10. Przygotowanie i skierowanie do akceptacji przez Wójta gminy, odpowiedniej korespon-
kencji do oferentów, dotyczącej wyników czynności, o których mowa w pkt. 9 z poda-
niem uzasadnienia faktycznego i prawnego.

11. Oddanie/odesłanie bez otwierania ofert, na które wniosek o wycofanie oferenci złożyli
do zamawiającego przed upływem terminu do składania ofert, a także ofert złożonych
po terminie, jeżeli po uprzednim powiadomieniu przez komisję przetargową oferent nie
skorzystał z prawa do wniesienia protestu.
12. Sporządzenie protokołu postępowania wraz z załącznikami i przedłożenie do zatwier-
dzenia przez Wójta gminy.

13. Przygotowanie ogłoszeń i zawiadomień o wynikach postępowania, a po akceptacji ich
treści przez Wójta gminy, niezwłoczne pisemne powiadomienie oferentów oraz publi-
kacja w siedzibie zamawiającego.

14. Dokonanie wyboru nowego oferenta spośród złożonych, nie odrzuconych ofert,
w przypadku nie podpisania umowy przez oferenta, którego oferta została wybrana.

15. Komisja kończy działalność w dniu podpisania umowy lub z chwilą unieważnienia
postępowania z powodu wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 93 ust. 1
ustawy Prawo zamówień publicznych.



ZATWIERDZAM

Wójt
/-/Jan Cymerman

Metadane

Data publikacji : 05.04.2005
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Poświętne
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Magdalena Sasin
Osoba udostępniająca informację:
Magdalena Sasin

Opcje strony

do góry