Urząd Gminy Poświętne

Protokół Nr II/06 z Sesji Rady Gminy Poświętne z dnia 6 grudnia 2006r.

Protokół  Nr II/06

z II Sesji Rady Gminy w  Poświętnem

z  dnia 6 grudnia 2006 r.

 

Ad.1

 Przewodniczący Rady Gminy - Bogusław Ulejczyk  otworzył  posiedzenie  II Sesji Rady Gminy, powitał  przybyłych na posiedzenie radnych, Wójta Gminy  - Jan  Cymermana, radcę prawnego – Grzegorza  Bartnika, sekretarz gminny – Marzannę Zagórską oraz wszystkie  osoby obecne na sali obrad, stwierdzając że  według listy obecności na posiedzeniu obecnych jest 15  radnych , co stanowi kvorum do podejmowania prawomocnych decyzji i uchwał .( lista obecności w załączeniu )

 Ad.2

 Następnie przewodniczący przedstawił proponowany porządek obrad który przedstawiał  się następująco :

  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie  porządku obrad.
  3. Przyjęcie  protokołu z  poprzedniej Sesji.
  4. Wręczenie przez przewodniczącego  Gminnej Komisji Wyborczej  Wójtowi   elektowi  zaświadczenia o wyborze  na  Wójta.
  5. Złożenie ślubowania  przez Wójta.
  6. Podjęcie  uchwały w sprawie  powołania stałych  komisji Rady Gminy.
  7. Podjęcie  uchwały w sprawie  powołanie imiennego składu  osobowego stałych komisji  Rady Gminy.
  8. Podjęcie  uchwały w sprawie  wyboru  przewodniczących stałych komisji Rady Gminy .
  9. Podjęcie  uchwały w sprawie  ustalenia wysokości diet dla  radnych.
  10. Podjęcie  uchwały w sprawie  ustalenia  wysokości diety dla  Przewodniczącego Rady Gminy.
  11. Podjęcie  uchwały w sprawie  ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy.
  12. Podjęcie  uchwały w sprawie  wprowadzenia zmian  w budżecie na  2006r.
  13. Podjęcie  uchwały w sprawie  określenia   stawek podatku od posiadania psów, terminów płatności i sposobu jego poboru.
  14. Podjęcie  uchwały w sprawie  opłaty targowej.
  15. Podjęcie  uchwały w sprawie  określenia wysokości stawek podatku  od środków  transportowych.
  16. Podjęcie  uchwały w sprawie   określenia wysokości  stawek podatku  od nieruchomości.
  17. Inne sprawy bieżące.
  18. Zamknięcie  obrad.

Następnie przewodniczący poddał pod glosowanie przedstawiony porządek obrad, który przez radnych  został  przyjęty jednogłośnie.

( głosowało  15 radnych )

Wobec  powyższego przystąpiono  do  dalszego prowadzenia Sesji.

  Ad.3.

Przewodniczący  Rady Gminy   odczytał protokół z poprzedniej Sesji, do którego radni  nie zgłosili  uwag i przyjęli go jednogłośnie, oraz  poinformował  że następnie  protokoły z Sesji zgodnie ze statutem  gminy  będą  do wglądu radnych na  5 dni  przed  Sesją   i nie będą  odczytywanie na  następnej Sesji.

 Ad.4.

Zdzisław Górka -  przewodniczący gminnej komisji wyborczej   odczytał  wyniki głosowania w wyborach na Wójta Gminy , stwierdzając że  Wójtem Gminy  w wyborach bezpośrednich w dniu 12 listopada 2006r. został wybrany Pan  Jan Andrzej Cymerman, któremu  wręczył  zaświadczenie  o wyborze na  Wójta Gminy.

Ad.5

Następnie  nowo wybrany  wójt  złożył ślubowanie  przed  nowo zaprzysiężoną już  Radą odczytując tekst ślubowania następującej  treści  „Obejmując  urząd wójta gminy, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy” potwierdzając tekst słowami „ŚLUBUJĘ tak mi dopomóż Bóg”. oraz  podziękował   wszystkim za poparcie   wyraził  również nadzieję  na ogólną współpracę.

 Ad.6

Przewodniczący odczytał  uchwałę w sprawie  powołania stałych komisji Rady  Gminy , którą radni przyjęli jednogłośnie. ( głosowało  15 radnych )

 U C H W A Ł A  Nr II/3/2006  w sprawie  powołania stałych komisji Rady Gminy .

 Ad.7

Powołano komisję skrutacyjna  do wyboru komisji  rewizyjnej w składzie : Świadek Bogdan, Banaszek Czesław,  Gawryś Edward -  która   ze  swego składu wybrała  przewodniczącego  którym został  Świadek Bogdan.

Radni zgłaszali kandydatów  do składu komisji  rewizyjnej .

Zgłoszeni zostali następujący radni : Górecki Zbigniew, Zacheja  Maksymilian,  Tlaga  Stefan, Jarosław  Kielczyk -  którzy  wyrazili zgodę na kandydowanie .

Następnie  komisja przygotowała  karty do głosowania , rozdając je wśród  radnych, przeprowadzając wybory i ustalając wyniki glosowania.

Przewodniczący  komisji  odczytał protokół  komisji skrutacyjnej stwierdzając że w skład  komisji  rewizyjnej zostali wybrani: Górecki Zbigniew, Tlaga  Stefan, Zacheja  Maksymilian.( karty do głosowania       i  protokół komisji skrutacyjnej stanowi załącznik do niniejszego protokółu)

Powołano komisję skrutacyjna do wybory  komisji planowania, budżetu, finansów,  handlu i usług  w składzie :  Sałańska Jolanta, Tlaga Stefan, Zacheja Maksymilian, Górecki Zbigniew, która   ze  swego składu wybrała  przewodniczącego  którym została  Jolanta Sajańska.

Radni zgłaszali kandydatów do komisji planowania, budżetu finansów, handlu i usług,  zgłoszeni zostali następujący radni :  Gawryś Edward, Niżnik Sylwester, Stępień Jan, Tlaga Krzysztof, Kominek Waldemar, Ulejczyk  Bogusław,  -  którzy wyrazili  zgodę na kandydowanie.

Następnie  komisja przygotowała  karty do głosowania , rozdając je wśród  radnych, przeprowadzając wybory i ustalając wyniki głosowania.

Przewodnicząca  komisji  odczytała protokół  komisji skrutacyjnej stwierdzając że w skład  komisji  zostali wybrani: Edward Gawryś, Tlaga Krzysztof, Kominek Waldemar  i Ulejczyk Bogusław. ( karty do głosowania i protokół komisji skrutacyjnej stanowi załącznik do niniejszego protokółu )

Powołano komisję skrutacyjna  w składzie :Górecki  Zbigniew, Tlaga  Stefan, Zacheja  Maksymilian do wyboru komisji oświaty, kultury, spraw socjalnych , bezpieczeństwa publicznego i ochrony przeciwpożarowej, która   ze  swego składu wybrała  przewodniczącego  którym został  Zbigniew  Górecki.

Następnie zgłoszone zostały osoby do składu komisji oświaty, kultury, spraw socjalnych , bezpieczeństwa publicznego i ochrony przeciwpożarowej - Stanisław Laskowski , Bogdan Świadek, Czesław Banaszek. Jolanta Sałańska, Sylwester Niźnik, Stępień Jan, Adam Zieliński - którzy wyrazili  zgodę na kandydowanie .

Komisja  przygotowała  karty do głosowania, rozdając je wśród  radnych, przeprowadzając wybory i ustalając wyniki głosowania.

Przewodniczący  komisji  odczytał protokół  komisji skrutacyjnej stwierdzając że w skład  komisji  zostali wybrani: Czesław  Banaszek, Stanisław  Laskowski, Bogdan Świadek, Adam Zieliński .(karty do głosowania i protokół komisji skrutacyjnej stanowi załącznik do niniejszego protokółu )

Powołano komisję skrutacyjna  w składzie :Górecki  Zbigniew, Tlaga  Stefan, Zacheja  Maksymilian – do wyboru członków  komisji rolnictwa, ochrony środowiska i gospodarki  komunalnej która   ze  swego składu wybrała  przewodniczącego  którym został  Zbigniew  Górecki.

Radni zgłaszali kandydatów do komisji rolnictwa, ochrony środowiska i gospodarki  komunalnej, zgłoszeni zostali  następujący  radni :  Jarosław Kielczyk, Sylwester Niżnik, Jolanta Sałańska, Jan  Stępień.

Komisja  przygotowała  karty do głosowania, rozdając je wśród  radnych, przeprowadzając wybory i ustalając wyniki głosowania.

Przewodniczący  komisji  odczytał protokół  komisji skrutacyjnej stwierdzając że w skład  komisji  zostali wybrani: Jarosław Kielczyk, Sylwester Niźnik, Jolanta Sałańska, Jan  Stępień.

(karty do głosowania i protokół komisji skrutacyjnej stanowi załącznik do niniejszego protokółu )

Przewodniczący  odczytał  uchwałę w  sprawie  powołania  imiennego składu komisji  rady gminy, która  przez radnych została przyjęta  jednogłośnie.

U C H W A Ł A   Nr II/4/2006 w sprawie  powołania imiennego składu stałych komisji rady gminy.

 Ad.8

Poszczególne  komisje  z pośród  członków danej  komisji wybrały  przewodniczących   i tak :

-         Zbigniew  Górecki  – przewodniczący komisji rewizyjnej

-         Stanisław  Laskowski  - przewodniczący oświaty, kultury, spraw socjalnych , bezpieczeństwa publicznego i ochrony przeciwpożarowej 

-         Krzysztof Tlaga – przewodniczący komisji planowania, budżetu , handlu i usług

-         Jarosław  Kielczyk- przewodniczący  rolnictwa, ochrony środowiska i gospodarki  komunalnej

Przewodniczący odczytał uchwałę w sprawie powołania przewodniczących stałych komisji  rady gminy  - która przez radnych  została przyjęta jednogłośnie. ( głosowało 15 radnych )

U C H W A Ł A  Nr II/5/2006  w sprawie powołania przewodniczących  stałych komisji rady gminy.

 Ad.9

Ustalenie  diety dla radnego.

Przewodniczący  rady gminy odczytał  projekt uchwały z zaproponowaną kwotą 200 zł  dla radnego  za udział  w obradach Sesji i Komisji  oraz  300zł  dla przewodniczącego  komisji .

Edward Gawryś  radny zaproponowal kwotę  odpowiednio  180 zł i  250 zł.

Bogdan Świadek  -  radny  zaproponował  kwoty  200 zł i  250 zł.

Poddano pod  głosowanie stawkę  najdalej idącą tj. 200zł i  300zł , która przez radnych została przyjęta  9 głosami za, przy 5 głosach przeciwnych i 1 głosie wstrzymującym.

Przewodniczący odczytał  uchwałę w  sprawie  ustalenia  diet  dla radnych V kadencji , która została  przyjęta  11 głosami za, przy 4 głosach  przeciwnych. ( głosowało 15 radnych )

U C H W A ŁA  Nr II/6/2006  w sprawie ustalenia diet dla  radnych V kadencji.

 Ad.10

Ustalenie  diety dla  przewodniczącego rady gminy i zastępcy przewodniczącego.

Od radnych   zostały zgłoszone  następujące  propozycje kwoty diety miesięcznej dla przewodniczącego rady gminy  i zastępcy  przewodniczącego rady   i tak ;   

1.    1500zł  dla  przewodniczącego  i 500zł  dla  zastępcy  przewodniczącego

2.    1 200zł  dla  przewodniczącego i 400zł  dla zastępcy przewodniczący

Poddano   pod głosowanie  stawki najdalej  idące tj. 1500zł i  500zł  które zostały przyjęte   12 głosami za, przy 2 głosach  przeciwnych i 1 głosie wstrzymującym.

Przewodniczący  odczytał uchwałę w sprawie ustalenia diety dla przewodniczącego i zastępcy przewodniczącego Rady Gminy ze przegłosowanymi stawkami, którą radni  przyjęli 13 głosami za, przy  1 głosie  przeciwnym i 1 głosie wstrzymującym. ( głosowało  15 radnych )

U C H W A Ł A   Nr II/7/2006 r. w sprawie ustalenia diety dla przewodniczącego i zastępcy przewodniczącego Rady Gminy.

Radca  prawny  poinformował że  zgodnie z ustawą przewodniczący i zastępca przewodniczącego dodatkowo za pracę  w komisjach otrzymują  diety  jak  inni radni.

 Ad.11

Ustalenie  wynagrodzeń dla  Wójta Gminy.

Przewodniczący przedstawił projekt  uchwały w sprawie ustalenia  wynagrodzenia dla Wójta  Gminy , który poddał pod  głosowanie .

Radni projekt uchwały przyjęli  jednogłośnie. 

U C H W A Ł A  Nr II/8/2006 r.  w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Pana Jana Cymermana- Wójta Gminy Poświętne

 Ad.12

Skarbnik Gminy  - Maria Staszewska   omówiła projekt uchwały w sprawie  wprowadzenia zmian w  budżecie gminy na 2006r. stwierdzając że  zgodnie z pismem Ministra Finansów nr  ST 3-4822-1/2006 z dnia 25.10.2006r.  zostały przyznane środki z  rezerwy subwencji ogólnej w kwocie 33 504 zł środki te są przeznaczone na uzupełnienie dochodów gminy . Po stronie wydatków przeznaczono na oświetlenie dróg gminnych, wywóz nieczystości stałych, bieżące utrzymanie dróg gminnych oraz  zakup paliwa dla jednostek OSP.

Na podstawie pisma Ministra Finansów nr ST5-4822-229/2006 z dnia 08.11.2006 r. zwiększono część subwencji oświatowej o kwotę  13 683 zł która została przeznaczona w całości na  remont Szkoły Podstawowej w Zabrańcu.

Ponadplanowe dochody podatkowe w dz. 756 w kwocie 10 000zł przeznaczono na bieżące utrzymanie dróg gminnych.

Zgodnie z aneksem Nr 1 z dnia 15.11.2006r. do umowy  o udzielenie dotacji celowej z Budżetu Województwa Mazowieckiego na modernizację i wyposażenie szkół – projekt pod nazwą remont Szkoły Podstawowej w Zabrańcu, zmniejszono dotację o 3 435 zł.

Zgodnie z umową Nr 183/RW/WOID/06 w sprawie dotacji ze środków terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych pod  nazwą „Modernizacja drogi dojazdowej gminnej do pól w miejscowości Cygów”  zmniejszono dotację o 71zł. Powyższe zmniejszenia  wynikły z kwot przetargowych .

Nie wykorzystane środki w dz.710, 750, 756, 757, 851 na kwotę 61 300zł przeznaczono  na bieżące utrzymanie dróg gminnych  60 000 zł – dz. 600

oraz na zakup paliwa dla jednostek OSP i prenumeratę „Strażaka” –        1 300 zł dz.754.

Sylwester  Niżnik – radny   zapytał w  jaki  sposób robiony jest  przetarg  na wywóz  nieczystości że  teraz brakuje środków  na ten cel.

Odpowiedzi udzieliła skarbnik gminy  informując,  że przetarg robiony jest na  kontener a nie można dokładnie określić ile  ich będzie w ciągu roku.

Przewodniczący  odczytał projekt uchwały w sprawie  wprowadzenia zmian w budżecie gminy  na 2006r. którą radni przyjęli jednogłośnie

U C H W A Ł A  Nr II/9/06 w sprawie  wprowadzenia zmian w budżecie gminy  na 2006r.

 Ad.13

Skarbnik Gminy -  Maria  Staszewska   poinformowała  że  wszystkie  stawki  podatków  na 2007r.  zostały  zaproponowanie  w  wysokości      z  2006r.

Przewodniczący odczytał  uchwałę  w sprawie określenia stawek podatku od  posiadania  psów, terminów  płatności  i sposobu jego poboru, która  przez radnych  została przyjęta  jednogłośnie ( głosowało 15 radnych )

U C H W A Ł A  Nr II/10/06 w sprawie określenia stawek podatku od  posiadania  psów, terminów  płatności  i sposobu jego poboru.

 Ad.14

Przewodniczący odczytał uchwałę w sprawie opłaty  targowej, która przez radnych została przyjęta  jednogłośnie.( głosowało 15 radnych )

U C H W A Ł A  Nr II/11/06 w sprawie opłaty targowej

Ad.15

Sylwester  Niżnik  - radny  zaproponował  podwyższyć kwotę podatku w  § 1  pkt.1 b z kwoty  500zł  do kwoty  600zł.

Przewodniczący  poddał  po głosowanie  zaproponowaną  zmianę  która została przez radnych  została  przyjęta  11 głosami za,  przy 4 głosach przeciwnych. ( głosowało  15 radnych )

Przewodniczący  odczytał uchwałę   w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków  transportowych z przegłosowaną zmianą, która  przez radnych została przyjęta  13 głosami za, przy 2 głosach wstrzymujących. ( głosowało 15 radnych )

U C H W A Ł A  Nr II/12/06 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków  transportowych

 Ad.16

Zaproponowana  została zmiana  w   załącznik  Nr 1 do  uchwały w  punkcie 7c  z  kwoty  0,10 zł za m2  do kwoty z 0,15 zł za m2  gruntów   pozostałych  w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego.

Przewodniczący  poddał  po głosowanie zaproponowaną zmianę  która została przyjęta  14 głosami za, przy 1 głosie wstrzymującym. ( głosowało 15 radnych )

Przewodniczący przedstawił uchwałę   w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości , która przez radnych została przyjęta 14 głosami za  przy  1 glosie  wstrzymującym. ( głosowało 15 radnych )

U C H W A Ł A  Nr  II/13/06 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości

Ad.17

Piotr  Staniszewski  -  pracownik ds. obrony  cywilnej   - poinformował radnych gminy  o ich rekomendowaniu od obowiązków  pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie  wojny, w związku z wykonywaniem  mandatu Radnego podczas kadencji na lata 2006 – 2010

Wójt  Gminy poinformował że na następną  Sesję  Rady zostanie zaproszony  starosta  powiatu wołomińskiego oraz komendant  powiatowy policji.

 Ad.18

Po wyczerpaniu porządku obrad  Przewodniczący  Rady dokonał zamknięcia  II Sesji Rady  Gminy w Poświętne, dziękując wszystkim za uczestnictwo w   obradach.

Protokołowała :

Insp. ds.  Rady  Gminy

      Hanna Siwak

                                                                                                                                                                     Przewodniczący  Rady Gminy                                                                                                                                                    Bogusław  Ulejczyk

Metadane

Data publikacji : 21.12.2006
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Poświętne
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Hanna Siwak
Osoba udostępniająca informację:
Hanna Siwak Rada Gminy

Opcje strony

do góry