Protokół Nr II/06 z Sesji Rady Gminy Poświętne z dnia 6 grudnia 2006r.
Protokół Nr II/06
z II Sesji Rady Gminy w Poświętnem
z dnia 6 grudnia 2006 r.
Ad.1
- Otwarcie obrad.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.
- Wręczenie przez przewodniczącego Gminnej Komisji Wyborczej Wójtowi elektowi zaświadczenia o wyborze na Wójta.
- Złożenie ślubowania przez Wójta.
- Podjęcie uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy.
- Podjęcie uchwały w sprawie powołanie imiennego składu osobowego stałych komisji Rady Gminy.
- Podjęcie uchwały w sprawie wyboru przewodniczących stałych komisji Rady Gminy .
- Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet dla radnych.
- Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości diety dla Przewodniczącego Rady Gminy.
- Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy.
- Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie na 2006r.
- Podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek podatku od posiadania psów, terminów płatności i sposobu jego poboru.
- Podjęcie uchwały w sprawie opłaty targowej.
- Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.
- Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
- Inne sprawy bieżące.
- Zamknięcie obrad.
Następnie przewodniczący poddał pod glosowanie przedstawiony porządek obrad, który przez radnych został przyjęty jednogłośnie.
( głosowało 15 radnych )
Wobec powyższego przystąpiono do dalszego prowadzenia Sesji.
Ad.3.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał protokół z poprzedniej Sesji, do którego radni nie zgłosili uwag i przyjęli go jednogłośnie, oraz poinformował że następnie protokoły z Sesji zgodnie ze statutem gminy będą do wglądu radnych na 5 dni przed Sesją i nie będą odczytywanie na następnej Sesji.
Zdzisław Górka - przewodniczący gminnej komisji wyborczej odczytał wyniki głosowania w wyborach na Wójta Gminy , stwierdzając że Wójtem Gminy w wyborach bezpośrednich w dniu 12 listopada 2006r. został wybrany Pan Jan Andrzej Cymerman, któremu wręczył zaświadczenie o wyborze na Wójta Gminy.
Ad.5
Następnie nowo wybrany wójt złożył ślubowanie przed nowo zaprzysiężoną już Radą odczytując tekst ślubowania następującej treści „Obejmując urząd wójta gminy, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy” potwierdzając tekst słowami „ŚLUBUJĘ tak mi dopomóż Bóg”. oraz podziękował wszystkim za poparcie wyraził również nadzieję na ogólną współpracę.
Przewodniczący odczytał uchwałę w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy , którą radni przyjęli jednogłośnie. ( głosowało 15 radnych )
Powołano komisję skrutacyjna do wyboru komisji rewizyjnej w składzie : Świadek Bogdan, Banaszek Czesław, Gawryś Edward - która ze swego składu wybrała przewodniczącego którym został Świadek Bogdan.
Radni zgłaszali kandydatów do składu komisji rewizyjnej .
Zgłoszeni zostali następujący radni : Górecki Zbigniew, Zacheja Maksymilian, Tlaga Stefan, Jarosław Kielczyk - którzy wyrazili zgodę na kandydowanie .
Następnie komisja przygotowała karty do głosowania , rozdając je wśród radnych, przeprowadzając wybory i ustalając wyniki glosowania.
Przewodniczący komisji odczytał protokół komisji skrutacyjnej stwierdzając że w skład komisji rewizyjnej zostali wybrani: Górecki Zbigniew, Tlaga Stefan, Zacheja Maksymilian.( karty do głosowania i protokół komisji skrutacyjnej stanowi załącznik do niniejszego protokółu)
Powołano komisję skrutacyjna do wybory komisji planowania, budżetu, finansów, handlu i usług w składzie : Sałańska Jolanta, Tlaga Stefan, Zacheja Maksymilian, Górecki Zbigniew, która ze swego składu wybrała przewodniczącego którym została Jolanta Sajańska.
Radni zgłaszali kandydatów do komisji planowania, budżetu finansów, handlu i usług, zgłoszeni zostali następujący radni : Gawryś Edward, Niżnik Sylwester, Stępień Jan, Tlaga Krzysztof, Kominek Waldemar, Ulejczyk Bogusław, - którzy wyrazili zgodę na kandydowanie.
Następnie komisja przygotowała karty do głosowania , rozdając je wśród radnych, przeprowadzając wybory i ustalając wyniki głosowania.
Przewodnicząca komisji odczytała protokół komisji skrutacyjnej stwierdzając że w skład komisji zostali wybrani: Edward Gawryś, Tlaga Krzysztof, Kominek Waldemar i Ulejczyk Bogusław. ( karty do głosowania i protokół komisji skrutacyjnej stanowi załącznik do niniejszego protokółu )
Powołano komisję skrutacyjna w składzie :Górecki Zbigniew, Tlaga Stefan, Zacheja Maksymilian do wyboru komisji oświaty, kultury, spraw socjalnych , bezpieczeństwa publicznego i ochrony przeciwpożarowej, która ze swego składu wybrała przewodniczącego którym został Zbigniew Górecki.
Następnie zgłoszone zostały osoby do składu komisji oświaty, kultury, spraw socjalnych , bezpieczeństwa publicznego i ochrony przeciwpożarowej - Stanisław Laskowski , Bogdan Świadek, Czesław Banaszek. Jolanta Sałańska, Sylwester Niźnik, Stępień Jan, Adam Zieliński - którzy wyrazili zgodę na kandydowanie .
Komisja przygotowała karty do głosowania, rozdając je wśród radnych, przeprowadzając wybory i ustalając wyniki głosowania.
Przewodniczący komisji odczytał protokół komisji skrutacyjnej stwierdzając że w skład komisji zostali wybrani: Czesław Banaszek, Stanisław Laskowski, Bogdan Świadek, Adam Zieliński .(karty do głosowania i protokół komisji skrutacyjnej stanowi załącznik do niniejszego protokółu )
Powołano komisję skrutacyjna w składzie :Górecki Zbigniew, Tlaga Stefan, Zacheja Maksymilian – do wyboru członków komisji rolnictwa, ochrony środowiska i gospodarki komunalnej która ze swego składu wybrała przewodniczącego którym został Zbigniew Górecki.
Radni zgłaszali kandydatów do komisji rolnictwa, ochrony środowiska i gospodarki komunalnej, zgłoszeni zostali następujący radni : Jarosław Kielczyk, Sylwester Niżnik, Jolanta Sałańska, Jan Stępień.
Komisja przygotowała karty do głosowania, rozdając je wśród radnych, przeprowadzając wybory i ustalając wyniki głosowania.
Przewodniczący komisji odczytał protokół komisji skrutacyjnej stwierdzając że w skład komisji zostali wybrani: Jarosław Kielczyk, Sylwester Niźnik, Jolanta Sałańska, Jan Stępień.
(karty do głosowania i protokół komisji skrutacyjnej stanowi załącznik do niniejszego protokółu )
Przewodniczący odczytał uchwałę w sprawie powołania imiennego składu komisji rady gminy, która przez radnych została przyjęta jednogłośnie.
U C H W A Ł A Nr II/4/2006 w sprawie powołania imiennego składu stałych komisji rady gminy.
Poszczególne komisje z pośród członków danej komisji wybrały przewodniczących i tak :
- Zbigniew Górecki – przewodniczący komisji rewizyjnej
- Stanisław Laskowski - przewodniczący oświaty, kultury, spraw socjalnych , bezpieczeństwa publicznego i ochrony przeciwpożarowej
- Krzysztof Tlaga – przewodniczący komisji planowania, budżetu , handlu i usług
- Jarosław Kielczyk- przewodniczący rolnictwa, ochrony środowiska i gospodarki komunalnej
Przewodniczący odczytał uchwałę w sprawie powołania przewodniczących stałych komisji rady gminy - która przez radnych została przyjęta jednogłośnie. ( głosowało 15 radnych )
U C H W A Ł A Nr II/5/2006 w sprawie powołania przewodniczących stałych komisji rady gminy.
Ustalenie diety dla radnego.
Przewodniczący rady gminy odczytał projekt uchwały z zaproponowaną kwotą 200 zł dla radnego za udział w obradach Sesji i Komisji oraz 300zł dla przewodniczącego komisji .
Edward Gawryś – radny zaproponowal kwotę odpowiednio 180 zł i 250 zł.
Bogdan Świadek - radny zaproponował kwoty 200 zł i 250 zł.
Poddano pod głosowanie stawkę najdalej idącą tj. 200zł i 300zł , która przez radnych została przyjęta 9 głosami za, przy 5 głosach przeciwnych i 1 głosie wstrzymującym.
Przewodniczący odczytał uchwałę w sprawie ustalenia diet dla radnych V kadencji , która została przyjęta 11 głosami za, przy 4 głosach przeciwnych. ( głosowało 15 radnych )
U C H W A ŁA Nr II/6/2006 w sprawie ustalenia diet dla radnych V kadencji.
Ustalenie diety dla przewodniczącego rady gminy i zastępcy przewodniczącego.
Od radnych zostały zgłoszone następujące propozycje kwoty diety miesięcznej dla przewodniczącego rady gminy i zastępcy przewodniczącego rady i tak ;
1. 1500zł dla przewodniczącego i 500zł dla zastępcy przewodniczącego
2. 1 200zł dla przewodniczącego i 400zł dla zastępcy przewodniczący
Poddano pod głosowanie stawki najdalej idące tj. 1500zł i 500zł które zostały przyjęte 12 głosami za, przy 2 głosach przeciwnych i 1 głosie wstrzymującym.
Przewodniczący odczytał uchwałę w sprawie ustalenia diety dla przewodniczącego i zastępcy przewodniczącego Rady Gminy ze przegłosowanymi stawkami, którą radni przyjęli 13 głosami za, przy 1 głosie przeciwnym i 1 głosie wstrzymującym. ( głosowało 15 radnych )
U C H W A Ł A Nr II/7/2006 r. w sprawie ustalenia diety dla przewodniczącego i zastępcy przewodniczącego Rady Gminy.
Radca prawny poinformował że zgodnie z ustawą przewodniczący i zastępca przewodniczącego dodatkowo za pracę w komisjach otrzymują diety jak inni radni.
Ustalenie wynagrodzeń dla Wójta Gminy.
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy , który poddał pod głosowanie .
Radni projekt uchwały przyjęli jednogłośnie.
U C H W A Ł A Nr II/8/2006 r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Pana Jana Cymermana- Wójta Gminy Poświętne
Skarbnik Gminy - Maria Staszewska omówiła projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2006r. stwierdzając że zgodnie z pismem Ministra Finansów nr ST 3-4822-1/2006 z dnia 25.10.2006r. zostały przyznane środki z rezerwy subwencji ogólnej w kwocie 33 504 zł środki te są przeznaczone na uzupełnienie dochodów gminy . Po stronie wydatków przeznaczono na oświetlenie dróg gminnych, wywóz nieczystości stałych, bieżące utrzymanie dróg gminnych oraz zakup paliwa dla jednostek OSP.
Na podstawie pisma Ministra Finansów nr ST5-4822-229/2006 z dnia 08.11.2006 r. zwiększono część subwencji oświatowej o kwotę 13 683 zł która została przeznaczona w całości na remont Szkoły Podstawowej w Zabrańcu.
Ponadplanowe dochody podatkowe w dz. 756 w kwocie 10 000zł przeznaczono na bieżące utrzymanie dróg gminnych.
Zgodnie z aneksem Nr 1 z dnia 15.11.2006r. do umowy o udzielenie dotacji celowej z Budżetu Województwa Mazowieckiego na modernizację i wyposażenie szkół – projekt pod nazwą remont Szkoły Podstawowej w Zabrańcu, zmniejszono dotację o 3 435 zł.
Zgodnie z umową Nr 183/RW/WOID/06 w sprawie dotacji ze środków terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych pod nazwą „Modernizacja drogi dojazdowej gminnej do pól w miejscowości Cygów” zmniejszono dotację o 71zł. Powyższe zmniejszenia wynikły z kwot przetargowych .
Nie wykorzystane środki w dz.710, 750, 756, 757, 851 na kwotę 61 300zł przeznaczono na bieżące utrzymanie dróg gminnych 60 000 zł – dz. 600
oraz na zakup paliwa dla jednostek OSP i prenumeratę „Strażaka” – 1 300 zł dz.754.
Sylwester Niżnik – radny zapytał w jaki sposób robiony jest przetarg na wywóz nieczystości że teraz brakuje środków na ten cel.
Odpowiedzi udzieliła skarbnik gminy informując, że przetarg robiony jest na kontener a nie można dokładnie określić ile ich będzie w ciągu roku.
Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2006r. którą radni przyjęli jednogłośnie
U C H W A Ł A Nr II/9/06 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2006r.
Ad.13
Skarbnik Gminy - Maria Staszewska poinformowała że wszystkie stawki podatków na 2007r. zostały zaproponowanie w wysokości z 2006r.
Przewodniczący odczytał uchwałę w sprawie określenia stawek podatku od posiadania psów, terminów płatności i sposobu jego poboru, która przez radnych została przyjęta jednogłośnie ( głosowało 15 radnych )
U C H W A Ł A Nr II/10/06 w sprawie określenia stawek podatku od posiadania psów, terminów płatności i sposobu jego poboru.
Przewodniczący odczytał uchwałę w sprawie opłaty targowej, która przez radnych została przyjęta jednogłośnie.( głosowało 15 radnych )
U C H W A Ł A Nr II/11/06 w sprawie opłaty targowej
Ad.15
Sylwester Niżnik - radny zaproponował podwyższyć kwotę podatku w § 1 pkt.1 b z kwoty 500zł do kwoty 600zł.
Przewodniczący poddał po głosowanie zaproponowaną zmianę która została przez radnych została przyjęta 11 głosami za, przy 4 głosach przeciwnych. ( głosowało 15 radnych )
Przewodniczący odczytał uchwałę w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych z przegłosowaną zmianą, która przez radnych została przyjęta 13 głosami za, przy 2 głosach wstrzymujących. ( głosowało 15 radnych )
U C H W A Ł A Nr II/12/06 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych
Zaproponowana została zmiana w załącznik Nr 1 do uchwały w punkcie 7c z kwoty 0,10 zł za m2 do kwoty z 0,15 zł za m2 gruntów pozostałych w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego.
Przewodniczący poddał po głosowanie zaproponowaną zmianę która została przyjęta 14 głosami za, przy 1 głosie wstrzymującym. ( głosowało 15 radnych )
Przewodniczący przedstawił uchwałę w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości , która przez radnych została przyjęta 14 głosami za przy 1 glosie wstrzymującym. ( głosowało 15 radnych )
U C H W A Ł A Nr II/13/06 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości
Ad.17
Piotr Staniszewski - pracownik ds. obrony cywilnej - poinformował radnych gminy o ich rekomendowaniu od obowiązków pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny, w związku z wykonywaniem mandatu Radnego podczas kadencji na lata 2006 – 2010
Wójt Gminy poinformował że na następną Sesję Rady zostanie zaproszony starosta powiatu wołomińskiego oraz komendant powiatowy policji.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady dokonał zamknięcia II Sesji Rady Gminy w Poświętne, dziękując wszystkim za uczestnictwo w obradach.
Protokołowała :
Insp. ds. Rady Gminy
Hanna Siwak
Przewodniczący Rady Gminy Bogusław Ulejczyk