Urząd Gminy Poświętne

Protokół Nr XXIV/06 z Sesji Rady Gminy Poświętne z dnia 29.09.2006r.

  Protokół Nr XXIV /2006
z Sesji Rady Gminy   Poświętne
z dnia 29 września  2006 r.
 
 
         Sesja Rady Gminy w Poświętnem   w dniu 29 września   2006 r. odbywała się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Poświętnem, trwała od godz. 9:00 do godz. 13:00 obrady prowadził przewodniczący Rady Gminy - Bogusław Ulejczyk.
W obradach udział wzięli :
- radni w liczbie 14 osób
- Jan Cymerman - wójt gminy
- Marzanna Zagórska - sekretarz gminy
- Maria Staszewska - skarbnik gminy
- Grzegorz Bartnik - radca prawny
- zaproszone osoby
 listy obecności w załączeniu do protokołu
Ad. 1
Obrady Sesji Rady Gminy otworzył  Przewodniczący  Rady Gminy  - Bogusław  Ulejczyk
Powitał Wójta Gminy – Jana Cymermana , radnych gminy, sekretarza i skarbnika gminy, radcę prawnego, sołtysów oraz zaproszone osoby.
Następnie oświadczył , iż zgodnie z listą obecności  na sali obrad obecnych jest 14 radnych, co wobec ustawowego składu rady wynoszącego 15 radnych, stanowi   kworum pozwalające do podejmowania prawomocnych uchwał.
Ad. 2
Następnie przewodniczący przedstawił proponowany porządek obrad:
1.    Otwarcie obrad.
2.    Przyjęcie porządku obrad.
3.    Przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.
4.    Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006r.
5.    Podsumowanie kontroli zewnętrznych   w 2006r.
6.    Informacja Wójta Gminy o złożonych oświadczeniach majątkowych zgodnie z art.24 ust.12 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym.
7.    Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o złożonych oświadczeniach majątkowych zgodnie z art.24 ust.12 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym.
8.    Podjęcie uchwały w sprawie zasad zwrotu wydatków przeznaczonych na dożywianie dzieci i uczniów z terenu gminy Poświętne.
9.    Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w IV kadencji.
10.                  Podsumowanie pracy Rady Gminy w kadencji 2002 – 2006r.
11.                  Wolne wnioski.
12.                   Zamknięcie obrad.
 
Następnie przewodniczący poddał pod głosowanie przedstawiony porządek obrad, który przez radnych został przyjęty jednogłośnie.       ( głosowało 14 radnych)
Ad. 3
Protokół  z poprzedniej Sesji Rady Gminy został na 7 dni przed Sesją wyłożony do wglądu, w biurze rady gminy, przewodniczący zapytał „czy są uwagi do protokołu”.
W związku z tym, że nie zgłoszono żadnych uwag przewodniczący poddał pod głosowanie protokół z obrad XXIII  Sesji Rady Gminy.
Protokół został przyjęty jednogłośnie ( 14 głosami za )
 
O godzinie   920    na obrady przybył nieobecny  radny  Zbigniew Górecki.
Ad.4
Skarbnik Gminy - Maria Staszewska omówiła załącznik do uchwały w sprawie  zmian w budżecie gminy na 2006r. stwierdzając że;             decyzją Wojewody Mazowieckiego Nr 96/2006 zmniejszono plan w dziale 852 o kwotę 2 800 zł, zgodnie z umową Nr M PO-5/104/2006 i Nr M PO-5/283/2006 oraz aneksem nr 1 o udzielenie dotacji celowej z Budżetu Województwa Mazowieckiego na modernizację i wyposażenie szkół w ramach Samorządowego Programu Rozwoju Mazowsza zwiększono plan w dziale 801 na modernizację szkół podstawowych – Zabraniec 30 000 zł , Wólka Dąbrowicka 19 003 zł, zgodnie z umową Nr XI PW-1/175/2006r o udzielenie dotacji celowej   z Budżetu Województwa Mazowieckiego na budowę i modernizację inwestycji infrastrukturalnych w ramach Mazowieckiego Programu Wyrównania Rozwoju Obszarów Wiejskich zwiększono plan w dziale 600 na zadanie pod nazwą „Modernizacja drogi gminnej relacji Dąbrowica – Józefin” w kwocie 203 595zł, Zgodnie z Umową Nr 183/RW/WO.I.D./06 o udzielenie dotacji z terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych zwiększono plan w dz. 600   z przeznaczeniem na realizację zadania pod nazwą        „Modernizacja drogi dojazdowej gminnej do pól w miejscowości Cygów” w kwocie 50 000zł zwiększono plan dochodów w dz.756 z przeznaczeniem na dz. 754 – zakup paliwa dla jednostek OSP .
Przewodniczący odczytał projekt uchwały   w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006 r. który przez radnych   został przyjęty jednogłośnie ( głosowało 15 radnych )
U C H W A Ł A Nr XXIV/141/06
 
Ad.5
Skarbnik Gminy – Maria Staszewska  omówiła kontrolezewnętrzne przeprowadzone w urzędzie gminy przez regionalną izbę obrachunkową, izbę skarbową i zakład ubezpieczeń społecznych. ( zalecenia pokontrolne stanowią załącznik do niniejszego protokołu )  
Ad.6
Wójt Gminy przedstawił informację o złożonych informacjach oświadczeniach majątkowych, stwierdzając  że wszystkie osoby składające oświadczenia majątkowe złożyły je w terminie,   bez  większych uwag. (informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu )
 
Ad.7
Przewodniczący Rady odczytał informację o złożonych oświadczeniach majątkowych przez radnych. ( informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu)
 
Ad.8
Grażyna Prostko – kierownik gminnego ośrodka pomocy społecznej  omówiła projekt uchwaływ sprawie wydatków poniesionych na pomoc rodzinom w formie zakupu posiłku dla dzieci i odzieży uczęszczających do szkół  w przypadku, gdy dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 200% kryterium dochodowego tj. 702,00 zł na jednego członka w rodzinie.  Pani kierownik poinformowała także o możliwości składania wniosków o dopłaty w związku z zaistniałą suszą, które można składać do dnia 15 października 2006r. w gminnym ośrodku pomocy społecznej.
Następnie przewodniczący odczytał projekt  uchwały w sprawie zasad zwrotu wydatków przeznaczonych na dożywianie dzieci i uczniów z terenu gminy Poświętne, który został przez radnych  przyjęty jednogłośnie ( głosowało 15 radnych )
U C H W A Ł A Nr XXIV/142/06
 
 
Ad.9
Wójt Gminy - Jan Cymerman  w swoim ostatnim wystąpieniu IV kadencji Rady Gminy stwierdził, że z radą pracowało mu się bardzo dobrze i była to dobra rada. W obecnej kadencji dużo zostało zrobione na drogach gminnych ze środków własnych jak i  przy pomocy środków z urzędu marszałkowskiego, zadbaliśmy także o lepsze funkcjonowanie ośrodka zdrowia, gdzie teraz jest 3 lekarzy, wykonaliśmy częściowo remont budynku Urzędu Gminy, remont pomieszczeń w komisariacie policji, remont dachu na budynku ośrodka zdrowia, odbudowaliśmy działalność kilku jednostek  OSP jak Zabraniec, Poświętne.   Podziękował także Przewodniczącemu Rady Gminy , radnym, sołtysom oraz współpracownikom za pracę na rzecz gminy.
Na zakończenie Wójt Gminy wręczył radnym  podziękowania oraz upominek.
Ad.10
Przewodniczący Rady Gminy   -   podsumował pracę w IV kadencji Rady Gminy, stwierdzając że rada obradowała na 24 Sesjach, pracowały także poszczególne komisje na swoich posiedzeniach, które podjęły także dużo istotnych decyzji. Podziękował wszystkim za współpracę, stwierdzając że współpraca układała się bardzo dobrze, a ze swojej strony starał się żeby  radni byli zadowoleni z pracy w radzie gminy.
Ad.11
Przewodniczący Rady Gminy - przedstawił pismo Zarządu Laboratorium Derma Pharm Sp. z o.o Warszawa ul. Człuchowska 12 A w sprawie warunków zabudowy   działek nr ew. 244 i 245 położonych w Ręczajach Polskich, oraz udzielił głosu prezesowi tej firmy Panu Tomaszowi Rajza.
Pan prezes tej firmy stwierdził że firma jest jedną tego rodzaju w Polsce, obecnie prowadzimy działalność  pomieszczeniach  wynajmowanych  w Warszawie.  Zwracamy się więc z prośbą o zmianę przeznaczenia gruntów w/w działek z rolnych na przemysłowe z związku z rodzajem prowadzonej przez nas działalności. Rozpoczynając działalność na terenie  gminy na pewno zatrudnimy osoby z terenu gminy, zapewniamy  założenia   w ramach współpracy   szybkiego Internetu w szkole w Nowych Ręczajach.  
Radca prawny - nie można przypisać złej woli p. Wójtowi , zmiany z studium trwają bardzo długo, Wójt może zebrać wnioski, raz na kadencję w obecnej chwili nie ma środków w budżecie na te cel a ścieżka legistacyjna jest bardzo długa, my nie mamy planu pracujemy tylko na studium.
Tomasz Razja - na jakiej podstawie powstały budynki, kto wydał pozwolenie na ich wybudowanie, na jakiej podstawie został zmieniony zapis w studium.
Dariusz Łukta - przedstawicieli firmy Derma Pharm jeszcze raz porosił o złożenie wyjaśnień na jakiej podstawie zostało zmienione przeznaczenie gruntów i na jakiej podstawie zostały wybudowane   budynki już istniejące na tych działkach, jeżeli są to działki rolne.
Wójt Gminy poprosił właścicieli firmy o złożenie wniosku formalnego o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu do których należy  dołączyć  obwiązujące dokumenty.
Następnie na sesję przybyli nauczycieli z Publicznego Gimnazjum w Poświętne, którzy zaprosili   radnych oraz wszystkich obecnych na uroczystość nadania imienia gimnazjum.
Waldemar Kominek - radny podziękował za dobrą współpracę radnym oraz wszystkim pracownikom urzędu gminy, którzy zawsze służyli pomocą.
Ad.12
Po wyczerpaniu porządku obrad   Przewodniczący Rady zakończył obrady XXIV Sesji Rady Gminy, dziękując wszystkim za udział w obradach.
 
Protokołowała:                                                
 
Hanna Siwak                                                                                            Przewodniczący Rady Gminy
 
                                                                                                                     /-/  Bogusław Ulejczyk
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Metadane

Data publikacji : 30.11.2006
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Poświętne
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Hanna Siwak
Osoba udostępniająca informację:
Hanna Siwak Rada Gminy

Opcje strony

do góry